mcmc
Laporan Aktiviti

PEMASARAN ATAS TALIAN – MUDAH.MY

TARIKH       : 12 FEBRUARI 2018 (ISNIN)

 MASA         : 4.00 PETANG – 5.00 PETANG

TEMPAT      : PUSAT INTERNET 1MALAYSIA FELDA TITI

PESERTA    : 5 ORANG

 

TUJUAN :

Memperkenalkan kepada peserta mengenai laman web Mudah.my. Mudah.my merupakan laman iklan diklasifikan dalam talian yang disediakan terutamanya untuk pasaran Malaysia. Ia adalah hasil daripada perkongsian antara 701 Search Singapura (usahasama SPH dan Schibsted) dan Telenor ASA Norway. Ia merupakan pasaran dalam talian di mana orang membeli dan menjual pelbagai jenis barangan, produk, dan perkhidmatan di bawah kategori yang berbeza seperti hartanahautomotifkerjayaproduk dan perkhidmatan perniagaan, dan banyak lagi di kalangan individu Malaysia dan kumpulan perniagaan di seluruh dunia. Perkhidmatan ini membolehkan sesiapa sahaja untuk membeli dan menjual di kawasan masing-masing dengan mudah, tanpa memerlukan kedai fizikal atau syarikat berdaftar.

 

AKTIVITI : 

– Petugas menerangkan kepada pelajar mengenai laman web Mudah.my.

– Petugas menerangkan tentang pembahagian jenis barangan dan juga kerja yang bterdapat di Mudah.my.

– Pelajar melihat pelbagai jenis barangan dan juga peluang kerjaya ada di Mudah.my.

 

GAMBAR DISINI